ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΟ ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΙΚΟ ΣΑΣ ΣΚΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΣΜΩΣΗ

Εξασφαλίστε την προστασία του σκάφους σας, αντιμετωπίζοντας την ώσμωση με τα κατάλληλα υλικά. Το φαινόμενο αυτό, μπορεί να παρουσιαστεί σε όλα τα πολυεστερικά σκάφη, καθώς προέρχεται από τη φυσική γήρανση του πολυεστέρα. Αναπτύσσεται αργά και μπορεί να εμφανιστεί ως μικρές φουσκάλες (μέγεθος καρφίτσας) μετά από λίγα χρόνια.

ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΩΣΜΩΣΗ:

Καθώς το νερό που έρχεται σε επαφή με τον πολυεστέρα, αυτός μουλιάζει και η ρητίνη καταστρέφεται, με αποτέλεσμα η επιφάνεια του σκάφους να γίνεται μαλακή και να υπάρχει πιθανότητα αποσύνθεσης.

Η ώσμωση συνδέεται άμεσα με τα συστατικά κατασκευής της πολυεστερικής γάστρας: το οξύ και η αλκοόλη. Αυτό το μίγμα που προστίθεται στον υαλοβάμβακα μπορεί να αλλάξει τη δομή από παχύρευστη σε στερεά με τη βοήθεια καταλυτών. Με την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του μίγματος, υπάρχουν φορές όπου ίνες γυαλιού αναμειγνύονται στη ρητίνη, χωρίς να έχουν εμποτιστεί πλήρως με τον καταλύτη ή η χημική αντίδραση είναι ατελής. Αυτό το φαινόμενο δημιουργεί μικρές τρύπες στην δομή της γάστρας, γεμισμένες με ένα υψηλά συμπυκνωμένο υγρό, αποτελούμενο από οξύ και ακαθαρσίες. Αυτό το υγρό είναι ουδέτερο εκτός αν έρθει σε επαφή με νερό. Η φυσική ώσμωση είναι η ανισορροπία μεταξύ δύο υγρών διαφορετικών περιεκτικοτήτων που χωρίζονται με μία ημιπερατή μεμβράνη.

 

Στο σκάφος, υπάρχει ένα ελαφριάς (δομικής) συγκέντρωσης υγρό (το νερό) και ένα υψηλής (στην κατασκευή του σκάφους) που χωρίζονται με μία ημιπερατή μεμβράνη: το gelcoat. Το τελικό υγρό που εισβάλει στη γάστρα (το οποίο έρχεται σε επαφή με νερό που έχει διαπεράσει το gelcoat) δημιουργεί χημική αντίδραση (υδρόλυση) και μετατρέπεται σε οξικό οξύ, ενώ παράλληλα αυξάνεται ο όγκος του. Με ένα μοντέρνας ποιότητας, αδιάβροχο gelcoat, το νερό, το οποίο εισχώρησε σε αυτό το gelcoat μέσω του φαινόμενου της ώσμωσης, και το οποίο μετατρέπεται σε οξικό οξύ (μέσω της αντίδρασης με το υγρό που περιέχεται στον πολυεστέρα) δεν μπορεί να φύγει. Αυτό αυξάνει την ποσότητα των φουσκαλών που εμφανίζονται στην επιφάνεια. Οι φουσκάλες αποτελούνται από οξικό οξύ το οποίο διακρίνεται από τη χαρακτηριστική οξική μυρωδιά (η οποία ελευθερώνεται με το τρύπημα της φουσκάλας). Αυτό επίσης εξηγεί το λόγο που σε ένα παλιό πορώδες gelcoat, δεν υπάρχουν φουσκάλες, η υδρόλυση συμβαίνει, το οξικό οξύ δημιουργείται, αλλά αντί να δημιουργούνται φουσκάλες, η ώσμωση διαπερνά όλο το πάχος του gelcoat.

ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ:

  • Φουσκάλες: Οι φουσκάλες ποικίλουν από πολύ μικρές μεγέθους καρφίτσας ως και πολύ μεγάλες μεγέθους παλάμης χεριού. Η παρουσία οποιουδήποτε υγρού πίσω από τη φουσκάλα αποτελεί πιθανό πρόβλημα.
  • Ρωγμές «star crazing»: Αυτό το φαινόμενο μπορεί να προκαλεστεί στα εύθραυστα μέρη του gelcoat. Οι πιο βαθιές ρωγμές δημιουργούνται λόγω σοβαρής καμπής ή σύγκρουσης, επιτρέποντας στο νερό να διεισδύσει στην πλαστικοποίηση.
  • Τρύπες: Η παρουσία μικρών τρυπών στο gelcoat μειώνουν την αποδοτικότητά του και ενισχύουν τη γρήγορη απορρόφηση νερού.

ΑΝΤΙΩΣΜΩΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ:

Η αντιωσμωτική προστασία αποτελείται από τη δημιουργία ενός αδιάβροχου φιλμ προστασίας μεταξύ της ρητίνης και του νερού που έρχεται σε επαφή με την επιφάνεια. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, χρησιμοποιούμε αποκλειστικά εποξική ρητίνη.

  • Σε ένα νέο σκάφος, υπάρχει πιθανότητα να προμηθευτεί στον ιδιοκτήτη έχοντας αντιωσμωτική προστασία πριν την πρώτη του καθέλκυση.
  • Σε ένα σκάφος που έχει ήδη πλεύσει, πρέπει να επιβεβαιωθεί ότι η γάστρα είναι εντελώς στεγνή και να μην υπάρχει καμία ένδειξη υγρασίας πίσω από το εποξικό φιλμ.
  • Σε ένα σκάφος το οποίο έχει υγρασία, είναι απαραίτητο να αφαιρεθεί το gelcoat (πλάνη), για να στεγνώσει το σκάφος (μερικές φορές αρκετοί μήνες) και μετά να επιστρωθεί με gelcoat συμπεριλαμβάνοντας το εποξικό φιλμ.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ NAUTIX:

 

Για να προετοιμάσετε την επιφάνεια ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα.

  • Αποφλοίωση με ειδική πλάνη για gelcoat.
  • Ξέπλυμα με φρέσκο νερό και στέγνωμα της πλαστικοποίησης. Η επανάληψη της διαδικασίας είναι απαραίτητη για την επιβεβαίωση της αφαίρεσης οποιασδήποτε υποψίας αλατόνερου (αλάτι, υπόλειμμα) και υγρασίας.
  • Στέγνωμα της πλαστικοποίησης ανάλογα με την τοποθεσία και την εποχή: εξαερισμός, θερμοκρασία, αέρας.
  • Να κρατούνται συστηματικά σημειώσεις για τη θερμοκρασία και την υγρασία ελέγχοντας πάνω και κάτω από την ίσαλο.
  • Πριν την έναρξη του συστήματος προστασίας, να γίνει επιβεβαίωση ότι η υγρασία της γάστρας δεν είναι μεγαλύτερη περισσότερο από 5% με αυτή πάνω από την ίσαλο.

 

Για να σφραγίσετε την επιφάνεια με IMPREGARD (εποξική ρητίνη δύο συστατικών χωρίς διαλύτες για εμποτισμό).

  • Εφαρμόστε με ρολό ή πινέλο διατηρώντας το 1ο χέρι παχύρευστο.
  • Όταν στεγνώσει: Λειάνετε την επιφάνεια με γυαλόχαρτο κόκκου P80 για να κόψετε τις ίνες του υαλοβάμβακα που βγαίνουν πάνω από επιφάνεια.
  • Εφαρμόστε το 2ο χέρι με ρολό ή πινέλο και σιγουρευτείτε ότι το ύφασμα είναι πλήρως καλυμμένο με ρητίνη.
  • EPOXYGARD (προστατευτικό εποξικό αστάρι): Εφαρμόστε 1 χέρι.
  • «Γέμισμα» με εποξικό στόκο (WATERTIGHT ή BLUE FILLER): Η εφαρμογή του στόκου είναι προαιρετική: εξαρτάται από τη σημαντικότητα των ατελειών της επιφάνειας.
  • Προστασία & τελικό βήμα στο σύστημα της Nautix είναι η εφαρμογή του EPOXYGARD (προστατευτικό εποξικό αστάρι): Εφαρμόστε 4-6 χέρια (εξαρτάται από το πάχος). Τηρήστε του χρόνους επαναβαφής για να επιτρέψετε τη σωστή εξάτμιση των διαλυτών.
  • Υφαλόχρωμα NAUTIX: Εφαρμόστε 2 χέρια.

 

Χρησιμοποιήστε εξειδικευμένα προϊόντα και προστατέψτε το σκάφος σας.

espa-2014_2020