Μια γλυκιά ταλαιπωρία και συνάμα μια ανεπανάληπτη για εμένα εμπειρία!

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΑΣ·ΤΕΤΑΡΤΗ, 29 ΜΑΪΟΥ 2019

Το σκάφος στη διαδρομή

 

 

Ξεκινήσαμε Παρασκευή πρωί από Θεσσαλονίκη με προορισμό την Πλαταριά. Το σκάφος φορτωμένο στην πλατφόρμα, εγώ συνοδηγός στο φορτηγό με τον Κυριάκο κι από πίσω η ομάδα με οδηγό το Θανάση, πρώτο μου εκπαιδευτή ιστιοπλοΐας. Μία στάση έκπληξη απ’ τον Κυριάκο (γερανίστας) για πεντανόστιμο σουβλάκι στα Γιάννενα και συνέχεια του ταξιδιού. Φτάσαμε, αλμπουρώσαμε και ρίξαμε το σκάφος στο νερό. Διανυκτέρευση στον ντόκο, πετρέλαιο, τσεκ της μηχανής σύντομος ύπνος και πριν χαράξει βάλαμε πλώρη για Κέρκυρα.

 

 

 

 

 


 

 

Ξημέρωμα στην Κέρκυρα

 

Το ξημέρωμα, μας βρίσκει ανοιχτά της Κέρκυρας όπου συναντήσαμε μία ομάδα κολυμβητών να κάνει το διάπλου του στενού μεταξύ Κέρκυρας-Αλβανίας με συνοδεία λιμενικού. Αφήσαμε νότια τους Οθονούς κι επόμενος στόχος το Cavtat(Τσάβτατ), ιστορικός οικισμός που ιδρύθηκε από Έλληνες τον 6ο αιώνα πΧ με το όνομα Επίδαυρος! Η νύχτα μας πιάνει ανοιχτά του Brindisi, παρέα 2-3 φωτεινά ποστάλια που εκτελούν δρομολόγια Ελλάδα-Ιταλία. Φώτισμένα σύννεφα ανατολικά και δυτικά της πορείας μας, Bari απ τη μιά, Δυρράχιο απ τη άλλη, 18 μίλια αέρα τη νύχτα με γεμάτη θάλασσα, είναι εντυπωσιακό πόσο εύκολα πλανάρει το TaMumm! Το επόμενο ξημέρωμα είδαμε τις Δειναρικές Άλπεις και τα στενά του Κοτόρ στο Μαυροβουνίου, έχει κρύο και συννεφιά αλλά ευτυχώς χωρίς βροχή και σε μερικές ώρες, μέσα απ την αντάρα φάνηκε η στεριά του προορισμού, απίστευτο συναίσθημα μετά 34 ώρες στην Αδριατική.

 

 

 

Ο ήλιος χαράζει στο Μαυροβούνιο


Με την ομάδα στο Cavtat

 

Μπαίνοντας στον κόλπο του Cavtat, γνώριμη μυρωδιά πεύκου και στον ντόκο ο τελώνης, μας υπέδειξε που να δέσουμε για να περάσουμε τα σύνορα της χώρας. Check in στη χώρα κι είμαστε πλέον Κροατία, μένουν λίγες μέρες μέχρι το παγκόσμιο. Σπίτι, μπάνιο και ο ύπνος σε κρεβάτι μετά τις μπάντες του TaMumm, ήταν όλα τα λεφτά. Ξημέρωμα Δευτέρας ξεκινήσαμε για Korcula ενδιάμεσος προορισμός πριν το Sibenik όπου θα γίνουν οι αγώνες. Η μέρα ξεκίνησε με βροχή, 20-25 μίλια αέρα και αρκετό κύμα για πλανάρισμα που μας οδήγησε πολύ γρήγορα στην Korcula.

 

 

 

 

 


 

 


Η Korcula κάτω απ’ τη μάτσα του TaMumm

 

 

 

 

 

Ένας μαγικός μεσαιωνικός οικισμός με οργανωμένη μαρίνα κι ένα πανέμορφο κάστρο. Βόλτα για αναμνηστικά, γρήγορο φαγητό μερικές μπίρες και ύπνο μέχρι το ξημέρωμα. Ξυπνήσαμε, λύσαμε και σαλπάραμε για Sibenik, κατάλληλος αέρας με καλή γωνία 13-18 μίλια και πολλά νησάκια με ιδιαίτερους φάρους στην πορεία μας, έκαναν δύσκολη τη ζωή του Navigator.

 

 

 

 



Ένα γρήγορο pit stop στο πανέμορφο νησί Hvar (Χβαρ) για λίγο πετρέλαιο, συνέχεια της διαδρομής μεταξύ των Κροάτικων νησιών με εντυπωσιακή ιστιοπλοϊκή κίνηση παρά την κακοκαιρία, προσοχή σε 2 ξέρες πριν τα στενά του Sibenik. Στενό καταπράσινο και βραχώδες πέρασμα που δεν ξεπερνά το 0.3 του μιλίου είναι η είσοδος στο φυσικά οχυρωμένο λιμάνι, όπου και είχαμε την πρώτη οπτική επαφή με την αμφιθεατρική πόλη του Sibenik. Επικοινωνία στο VHF με τη μαρίνα, μας υποδέχτηκαν, και το σκάφος τους μας οδήγησε στη θέση όπου πλαγιοδετήσαμε το TaMumm, το προσωρινό του ορμητήριο για τους αγώνες. Η συνέχεια ως θεατής, θα ‘ναι όμορφή άλλα χωρίς τόση δράση. Εύχομαι καλή άφιξη του υπόλοιπου πληρώματος και καλή επιτυχία στην ομάδα.


Το στενό του Sibenik

ΥΓ: Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον καπετάνιο Nikos Kavartinoy για την απαλλαγή απ τις αγωνιστικές μου υποχρεώσεις στο σκάφος Αρίων – GRE 1071 για όσο διαρκεί το 2019 D-Marin ORC World Championship

Ο χάρτης της διαδρομής -> https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1v0h8r4J24bOROebQzKKVORP5X6uM1s2A&ll=41.336229693557044%2C20.840326343750007&z=7

espa-2014_2020